"A legnagyobb ajándék az egészség
A legnagyobb gazdagság a megelégedettség."
Buddha

ÖN ELÉGEDETT AZ EGÉSZSÉGÉVEL?

Tartsa meg, szerezze vissza - Egészségvízzel!

Tulajdonképpen azt is írhatnánk, hogy
EGÉSZSÉG = VÍZ

hiszen betegségeink 90 %-át az alacsony vízfogyasztásunknak köszönhetjük.

De miért is?

Az újszülöttek testének kb. 75-80 %-át víz képezi. A szív 77 %-a és a máj 84 %-a víz. A felnőttek testének kb. 60-70 %-a víz, pl. egy 80 kg súlyú felnőtt szervezete kb. 54 liter vizet tartalmaz.

ÖN TUDTA A VÍZRŐL, HOGY

A krónikus (folyamatos) vízhiány az oka a legtöbb testi betegségünknek!

Az emberi test eredeti terve ugyanis tökéletesebb, mint képzeljük. Egy igen bonyolult, ámde célirányos vízszabályozó rendszer működik testünkben, amely folyamatosan vízhiányos állapotban van. Így készleteinket a megfelelő elsőbbségi szabályok figyelemben tartásával csoportosítja át. Azaz elsődlegesen az agyunkat táplálja, aztán a létfenntartó rendszereinket és így tovább a szervezetünk működéséhez nélkülözhetőbb szerveinket (mint például ízületeinket).

A vízhiányos állapotot mindenki a szomjúság kialakulásával, a "száraz száj" érzéssel azonosítja. Holott a száraz száj érzés kialakulása a vízhiány már egy elfajult állapotához tartozik, így helytelenül rászoktatjuk magunkat a szomjúság egy bizonyos mértékig való elviselésére. Vannak emberek, akik napi fél-egy liter vizet is alig isznak meg.

Nem betegek vagyunk, csak szomjasak!
Ne gyógyszerrel kezeljük a szomjúságunkat!

A skorbut a C-vitamin hiánya, a beriberi a B-vitamin hiánya, az anémia vashiány, az angolkór pedig D-vitamin hiány. Ezek csak az emberi szervezet egy-egy összetevőjének hiányát mutatják.

Komolyan gondolja bárki, hogy ezek után megúszhatjuk,
ha pont a vizet nem pótoljuk a szervezetünkben ,
ami a testünk 70%-át teszi ki?

Az emberek, úgy tűnik, hogy elvesztik szomjúság érzetüket és a szükséges vízmennyiség utáni vágyukat. Nem ismerik fel vízszükségletüket, és ezzel fokozatosan egyre növekvő mértékben vízhiányossá és a kor előrehaladtával krónikusan dehidratálttá válnak.

Nézzük meg a vízhiány főbb következményeit:

  • Felborul az anyagcsere
  • Tönkremegy az emésztés
  • Lanyhul a légzés és az oxigénellátottság
  • Elsavasodik a szerezet, így 70%-al nő a daganatos betegségek kialakulásának esélye
  • Korai öregedés, ráncos, gyulladt érzékeny bőr, töredezett fénytelen haj és köröm
  • A vér sűrűsége növekszik (besűrüsödik), romlik a szervezet oxigén ellátottsága
  • Növekszik a káliumkoncentráltság >>> szomjúság érzet alakul ki
    • A szomjúságérzet már egy elkésett jelzés! Ilyenkor a vízveszteség már nagyobb, mint a testtömeg 1%-a, ami kb. háromnegyed liter víz hiányát jelzi!
  • Pulzusszám emelkedés!
    • A szívnek percenként 3-5 ütéssel többet kell végeznie ahhoz, hogy a sűrűbb vért a sejtekhez pumpálja, hogy a sejtek az izommunkához szükséges oxigénhez továbbra is hozzájussanak.

A Washingtoni Egyetem felmérése szerint:

1 pohár víz maradandóan csökkenti a diétázók 100%-nak az éhségérzetét
5 pohár víz elfogyasztása naponta 45%-al csökkenti a vastagbélrák,
                                   -79%-al a mellrák, és
                                    80%-al a hólyagrák esélyét.
8-10 pohár víz napi elfogyasztása a hát és ízületi fájdalmakban szenvedők 80%-nak csökkentette a fájdalmát.

MIKOR IGYUNK VIZET?

Igyunk vizet felébredéskor üres gyomorra (4x1,6 deci) utána 45 percig semmit ne együnk-igyunk. Ez elősegíti a belső szervek működésének beindulását és működését.

Igyunk vizet minden főétkezés előtt egy fél órával, ami elősegíti és előkészíti az emésztést, de főétkezés után 2 óra hosszat, ha tehetjük, ne együnk vagy igyunk semmit.

Igyunk vizet, ha éhségérzetünk van, mert lehet, hogy valójában csak szomjasak vagyunk.

Igyunk vizet lefekvés előtt az alvás közbeni agyvérzés és a szívroham kiküszöbölésére.

Egy pohár víz elfogyasztása
fürdés előtt lecsökkenti a vérnyomást.

AZ ÉTKEZÉS UTÁN ELFOGYASZTOTT HIDEG VÍZ  AZ ÉTELBEN LÉVŐ ZSÍRADÉKOT MEGKEMÉNYÍTI , IGY AZ SAVRA REAGÁLVA  HAMARABB SZÍVÓDIK FEL, MINT AZ ÉTEL MAGA. EZ NAGYON HAMAR ZSIRRÁ VÁLTOZIK ÉS RÁKHOZ VEZETHET.

Néhány szó a szomjúságérzetről:

  • Az életkorral változik,
    • Minél idősebb valaki, annál kisebb a szomjúságérzete, ezért idősebb korban fokozottabban és tudatosan kell figyelni a folyadékpótlásra.
    • A szomjúság, a száraz száj érzés már egy elkésett jelzés!
  • A szomjúságérzet alapján a tényleges vízveszteségnek csak felét vagyunk képesek pótolni!
  • A fizikai terhelés részben elnyomja a szomjúságot. Nem figyelünk oda annyira. Így ha sokat dolgozunk, akkor tudatosan fordítsunk figyelmet a rendszeres folyadékpótlásra!

A táblázat a vízveszteség mértékében felmerülő tüneteket mutatja:

1-5% 6-10% 11-20%
Szomjúság
Türelmetlenség
Étvágytalanság
Bőrpír
Emelkedő pulzusszám
Émelygés
Szédülés, fejfájás
Nehéz légzés
Végtagok bizsergése
Magas vérsűrűség
Nehéz nyálképzés
Nehézkes beszéd
Izomgörcsök
Homályos látás
Nyelési nehézség
Nagyothallás
Fájdalmas vizelés
Érzéketlen, ráncos bőr

Az emberi szervezet naponta átlagosan majdnem 2,5 liter vizet veszít!

  • Párolgás (bőr), izzadás: 500 ml
  • Kilélegzett levegő: 350 ml
  • Széklet: 150 ml
  • Vizelet: 1500 ml
    Összesen kb.: 2500 ml naponta!
A folyadékok általában nem tiszta vízből erednek, sőt van néhány olyan ital, mint pl. a kávé, a kóla termékek, vagy az erős szeszes italok, melyek még plusz folyadékot vonnak el a szervezetből - védekezésképpen - hogy a szervezetből (mivel mérgek) minél előbb távozni tudjanak. Így ezek erősen dehidratálnak.  

MI ezekkel a probléma? Ha gyümölcslevet iszunk, akkor a gyümölcslé szárazanyag tartalmának feldolgozásához annak víztartalma nagyjából el is használódik. A táplálékkal felvett vízmennyiség ugyancsak nem tekinthető a szervezet vízellátásának, hiszen ez teljes egészében a táplálék feldolgozásra és a szervezet méregtelenítésére fordítódik (sőt általában ez még kevés is hozzá). A tápanyagok (zsírok fehérjék, szénhidrátok) elégetésével keletkezett víz az egész vízforgalomhoz képest, talán ha vésztartaléknak elegendő.

A fenti összetételű átlagos napi bevitel hibája, hogy még   a méregtelenítési folyamatok vízigényeit (ezek igénylik a legtöbb vizet) sem fedezi.

A fentieket figyelemben tartva a helyes napi bevitelnek tehát így kellene kinéznie:

  • Tiszta víz:  2000 ml
  • Táplálék: 1200 ml
  • A tápanyagok elégetése során keletkező víz: 300 ml

Összesen: 3500 ml naponta

A szervezet napi tiszta víz szükséglete legalább 2,5 - 3 liter (3,5-4 dl testsúly 10kg-ként). Ezt nyilvánvalóan szabályos időszakonként elosztva fogyasszuk!

A szabályozott és rendszeres folyadékfogyasztással
számos betegségtől és fájdalomtól kímélhetnénk meg magunkat!

A víz legfontosabb feladata a szervezetünkben:

A gyakori vízfogyasztás meggátolja a kiszáradást, a vízhiányos állapot, azaz dehidratáltság kialakulását.
A víz segít megszabadulni a nátriumtól.
Az étkezés előtt egy fél órával elfogyasztott víz segíti az emésztést.
A víz szállítja a tápanyagokat a sejtekhez.
A víz szállítja az oxigént a sejtekhez.
A víz hidratálja a sejteket.
A víz méregteleníti a sejteket.
A víz segít lebontani a zsírba csomagolt működés képtelen méregraktárakat.(fogyás)
A víz fogyasztása béltisztító hatású.
A vízfogyasztástól a bőr folyadék ellátottsága normalizálódik, bőrünk sima, puha és feszes lesz.
A víz teszi rugalmassá és ezáltal fájdalommentessé az ízületeket
Rugalmas burokkal védi legfontosabb belső szerveinket
Szabályozza a testhőmérsékletet

Víz nélkül nem tudunk gondolkodni, mert agyunk több, mint 75%-ban vízből áll.

Milyen egészségügyi problémákat  lehet megelőzni
a reggeli és a napközbeni rendszeres vízfogyasztással?
  • Emésztőrendszeri fájdalmak, hányás, gyomorpanaszok, hasmenés
  • Reumatikus ízületi fájdalmak
  • Szívrendszer, szívfájdalmak a járás során, vagy az esti pihenéskor, gyors szívverés
  • Testi, háti és nyaki fájdalmak
  • Cukorbetegség
  • Epilepszia, asztma
  • Mindenfajta szembetegség
  • Vesebetegségek és vizelési problémák
  • Időszakos sántítás (járás közbeni lábfájdalmak)
  • Migrén és elhúzódó fejfájások
  • Vastagbélgyulladással járó fájdalmak és az azzal társuló székrekedés, aranyér
  • Asztma, TBC és a daganatos betegségek megelőzése

Egyéb problémák, amikre a reggeli és rendszeres napközbeni vízfogyasztás jótékony hatással lehet:

  • magas vérnyomás
  • cukorbetegség
  • magas vérkoleszterin
  • testsúly többlet

Az emésztőrendszeri fájdalom sokszor az emberi test vízhiányról hírt hozó jelzése lehet!

Figyelem! Amikor ismétlődő fájdalmat tapasztalunk annak ellenére, hogy vízbevitelünket több napon keresztül rendszeressé és fokozottá tettük, a fájdalom okának megállapítása végett érdemes orvoshoz fordulni.

ÖN MILYEN VIZET ISZIK?

VEZETÉKES VIZET?

Az európai uniós előírásoknak megfelelően, hogy a víztározókban és a vezetékekben levő kórokozókat elpusztítsák, a vízhez KLÓRT(!) adnak, amivel több kárt okoznak, mint hasznot. A klór reakcióba lép a vízben lévő szerves szennyező anyagokkal, aminek következtében trihalogén-vegyületek keletkeznek, amelyek súlyos egészségügyi kockázatot jelentenek - különösen  a terhes anyák, az újszülöttek, a gyermekek, a daganatos betegek és az idős emberek számára.  A trihalometán származékok határérték feletti megjelenése az ivóvízben magasabb arányban okozhat szív- és érrendszeri betegségeket, de felelős lehet daganatos betegségek és egyes allergiás kórképek kialakulásában is.

ÁSVÁNYVIZET?

Az ásványvizekkel kapcsolatban hosszú évtizedek óta nem volt kémiai minőségi elvárás felállítva. A jelenlegi elvárások is sokkal enyhébbek, mint a vezetékes ivóvízzel kapcsolatban, amit nem is ellenőriznek folyamatosan - szemben a vezetékes vízzel. Vajon tartalmaznak-e tartósítószert a piacon kapható szénsavmentes ásványvizek?  Az ásványvizek ára többszöröse a vezetékes víznek, cipelni kell, csomagolóanyaga környezet szennyező. A vékony PET palackokból ráadásul káros anyagok is kioldódhatnak a vízbe, amit megiszunk. Feleslegesen magas ásványi anyag tartalommal rendelkezhetnek, ami nem hasznos a szervezetnek.

Az élet 4 palackból áll ?

A fene egye meg!
Már a harmadiknál tartok?!

Saját egészségi állapotunkért elsősorban mi vagyunk a felelősek!

Kevés vizet iszunk, mert a csapvíz klóros és azonnal telitetté válunk tőle, az ásványvizek minősége pedig bizonytalan. Helytelenül étkezünk, ezáltal savasodunk. 

Az elsavasodásunk és a szabad gyökök támadása miatt megvastagszik a sejtmembránunk, ami bizonyos védelmet nyújt ugyan a szabad gyökök támadása ellen, de sajnos amennyire hasznos ugyanannyira káros, hiszen a tápanyagok nehezen jutnak be és a salakanyagok nehezen (vagy egyáltalán nem) tudnak kijutni.

ÖN TUDJA, MILYEN VIZET KELLENE INNIA?

Leveluk SD 501 ionizációs vízgép

ANTIOXIDÁNS, SZUPERHIDRATÁLÓ, LÚGOS VIZET  !

Olvassa el > ITT < a prospektusunkat is!

További részletekért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Bauerné Vári Klára
Bauer László
06-30-552-6974 06-30-931-5888
bauerklara@t-online.hu laszlo.bauer@t-online.hu

Webdesign - Szenyán Ildikó 2010.

 

Ajánlott linkek:

Magyar Honlap Linkek

Linkapró

Linkgyüjtemény